Asuma Sarutobi (猿飛アスマ)
Był jōninem z klanu Sarutobi z Konohagakure oraz byłym członkiem Dwunastu Strażników Ninja. Był także liderem Drużyny 10, która składała się z Shikamaru Nary, Ino Yamanaki oraz Chōjiego Akimichi.Asuma był synem Hiruzena Sarutobiego i Biwako Sarutobi, a w późniejszych latach również wujem Konohamaru. W czasie ataku Dziewięcioogoniastego na Konohę on wraz z innymi młodymi ninja został zatrzymany przez ojca Kurenai Yūhi przed udziałem w obronie wioski.
Osobowość:
Asuma był zazwyczaj wyluzowany i spokojny. Często można było go zobaczyć z papierosem w ustach. Potrafił wypalić aż do dwóch paczek papierosów dziennie. Mimo to mógł zapanować nad swoim nałogiem i na krótki czas rzucić palenie np. podczas żałoby po śmierci Hiruzena Sarutobiego lub gdy przygotowywał się do walki z przeciwnikiem.Ponadto Asumę łączyła bardzo silna więź z jego zespołem, w którego skład wchodzili Shikamaru Nara, Ino Yamanaka oraz Chōji Akimichi. Dostrzegł w każdym ze swoich podopiecznych wyjątkowe zdolności, które w późniejszym okresie pomógł im rozwinąć. Był on jednak dla nich kimś więcej niż tylko nauczycielem. Młodszy Sarutobi obdarował swoich adeptów przyjaźnią i akceptacją, wpoił w nich również umiejętność pracy zespołowej. Asuma często zabierał swoją drużynę na grilla (z czego najbardziej zadowolony był zawsze Chōji), czasami grał z Shikamaru w shōgi (nigdy nie wygrał z młodym Narą). Również częste treningi i wspólne wykonywanie misji spełniło w tym aspekcie dużą rolę.
Shikamaru Nara (奈良 シカ マル)
Jest shinobi pochodzącym z klanu Nara z Konohagakure. Choć będąc leniwym z natury, Shikamaru posiada rzadki intelekt, który konsekwentnie pozwala mu na dominację w walce. Obowiązki, które te sukcesy w nim pozostawiły, często przyprawiają go o irytację, lecz chętnie je zaakceptował, aby móc być w służbie przy swoich towarzyszach z Drużyny 10 oraz, aby dać swoje świadectwo zarówno przeszłym, jak i przyszłym pokoleniom.Shikamaru jest jedynym dzieckiem Yoshino i Shikaku Nary. Kiedy był dzieckiem, bawił się w "ninja" wraz z innymi dziećmi w swoim wieku. Chōji Akimichi również chciał się z nimi bawić, lecz inne dzieci nie pozwoliły mu, twierdząc, że jest na to za głupi. Kiedy Shikamaru nie był w stanie przekonać innych na pozwolenie Chōjiemu dołączyć do zabawy, opuścił grę i udał się do swojego ulubionego miejsca, aby oglądać chmury.
Osobowość:
Jako genin Shikamaru lubił oglądać chmury. Wolał nie angażować się w „upierdliwe” działania, udając, że jest zajęty, aby uniknąć odpowiedzialności. Jest w pełni świadomy tej strony swojej osobowości. Sam mianował się „tchórzem numer jeden”. W rzeczywistości jego najczęściej używane wyrażenia to "jakie to upierdliwe” i "to takie kłopotliwe" .
Ino Yamanaka (山中いの)
Jest kunoichi pochodzącą z Konohagakure, a także członkinią klanu Yamanaka. Wraz z pozostałymi członkami Drużyny Asumy, Ino współtworzy formację Ino–Shika–Chō.Ino jest jedynym dzieckiem Inoichiego Yamanaki i była popularna wśród swoich rówieśników w czasach uczęszczania do Akademii. To właśnie tam poznała Sakurę Haruno, która była gnębiona przez inne dzieci z powodu swojego wysokiego czoła. Ino obroniła Sakurę przed szykanami, przy czym zachęciła ją do odsłonięcia swojego czoła, zamiast stałego zakrywania go, tym samym zaprzyjaźniając się z nią.
Osobowość:
Już od wczesnych lat, Ino była pewna siebie, przyjacielska, śmiała i mówiąca bez ogródek, okazjonalnie atakując innych jeśli ich nawyki irytowały ją. Ogółem, jest bardziej zmotywowana niż jej koledzy z drużyny, Shikamaru Nara i Chōji Akimichi i często ma tendencję do zajmowania się nimi, charakterystykę, którą później przekaże również swojemu synowi, Inojinowi. Shikamaru, pomimo uważania większości dziewcząt za "problemowe", zazwyczaj nie wyraża sprzeciwu względem zaciekłego zachowania Ino, będąc niechętnym do przyjmowania jej reakcji jeśli rzeczy nie potoczą się w sposób w jaki ona tego chce.
Chōji Akimichi (秋道チョウジ)
Jest członkiem klanu Akimichi z Konohagakure. Pomimo bycia przewrażliwionym na punkcie swojej wagi, Chōji jest oddany swoim przyjaciołom, a w szczególności Drużynie Asumy.Chōji został urodzony w klanie Akimichi i ma się stać 16. liderem klanu Akimichi (秋道16代目当主, Akimichi Jūrokudaime Tōshu) po jego ojcu, Chōzie. Gdy Chōji był młodszy, był często poniżany z powodu iż nie był zbyt dobry w dziecięcą grę zwaną Ninja polegającej na bieganiu, chowaniu i szukaniu oraz często na posługiwaniu się shurikenami wykonanych z tektury i patyczków. Jego rówieśnicy zawsze się z niego naśmiewali, mówiąc że niezależnie w jakiej jest drużynie, to i tak przegrywa. Pewnego dnia po prostu zabroniono mu grać. Jednakże Shikamaru wstawił się za nim, mówiąc, że drużyna będzie nierówna jeśli Chōji do niej nie dołączy. To dało Chōjiemu trochę nadziei, ale i tak nie pozwolono mu grać.
Osobowość:
Chōji jest miłym, grzecznym i opiekuńczym człowiekiem. Te charakterystyczne cechy, według jego ojca Chōzy i dawnego mistrza, Asumy są jego największą siłą, a największą słabością jego brak wiary w siebie.Łatwo można go zmotywować poprzez możliwość jedzenia i staje wysoce urażony, gdy ktoś nazywa go grubasem (sam odnosi się do siebie puszysty). Jednakże, nie ukrywa on swojej miłości do jedzenia i jest bliski ciągłego głodu, co jest uciążliwe dla członków jego drużyny; jedzenie przed ważnymi wydarzeniami jak skradaniem czy współpracą. Jedzenie może wywołać u niego dziwne niekontrolowane reakcje przez głupie rzeczy, jak kto weźmie ostatniego chipsa, lub gdy Akamaru próbował wziąć jego chipsy, ten zabronił komukolwiek zjadać ostatniego chipsa, nawet w bitewnej sytuacji.